Het Zwitserse levensmiddelenbedrijf Nestlé heeft de verkopen afgelopen halfjaar verder zien groeien en verwacht die lijn de rest van het jaar door te kunnen trekken. Dat maakte het moederbedrijf van merken als Maggi, KitKat en Perrier donderdag bekend.
’s Werelds grootste voedingsmiddelenconcern boekte in de eerste zes maanden van 2015 een omzet van 42,8 miljard Zwitserse frank (ruim 39 miljard euro). Dat was 4,5 procent meer dan een jaar eerder, als ongunstige wisselkoerseffecten buiten beschouwing worden gelaten.
Bijna 3 procent van de groei was te danken aan hogere prijzen. De opmars van de Zwitserse frank had afgelopen halfjaar een negatief effect van bijna 6 procent op de totale opbrengsten.
Nestlé hield vast aan de verwachting dat de omzet, gecorrigeerd voor wisselkoersen en overnames, dit jaar met circa 5 procent groeit.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl